Zarządzanie przestrzeniami do współpracy: nowe wyzwanie dla operatorów obiektów

Niewątpliwie rynek pracy zespołowej nadal się rozwija i zajmuje coraz większe miejsce wśród firm różnej wielkości: startupów, freelancerów, MŚP, dużych klientów. Wszystkie firmy powszechnie przyjmują te nowe miejsca pracy, aby zapewnić swoim zespołom długoterminowe lub okazjonalne zakwaterowanie. Na mocy tych elementów, centra współpracy i budynki zalewają rynek, we wszystkich miastach, a nie tylko w dużych metropoliach.


Nowe budynki do nowych zastosowań
W tej kwestii oczywiste jest, że nowe przestrzenie robocze znacznie zmieniły nasze zastosowania i stworzyły nowe odruchy: wspólne biura, dostępność przestrzeni na żądanie, masowe wykorzystanie technologii współpracy, takich jak wideokonferencje, itp.

Wszystkie te elementy wnoszą dużą płynność do naszego sposobu pracy, ale nadal muszą być doskonale nadzorowane, aby zapewnić angażujące środowisko pracy, które sprzyja produktywności. Rzeczywiście, zarządzanie elastycznymi przestrzeniami ma fundamentalne znaczenie i nie może być improwizowane.

Niezbędne zarządzanie elastycznymi i współpracującymi przestrzeniami
Jak widzieliśmy, dane te stanowią kluczową oś, którą należy wziąć pod uwagę, ale czasami wydają się być zaniedbane. Prowadzi to do silnego rozczarowania użytkowników, którzy mogą wtedy odwrócić się od współpracujących ze sobą przestrzeni, które mimo wszystko są tak obiecujące i generują wymianę i satysfakcję, jeśli są dobrze zarządzane. Ale jak to zrobić? Jak umożliwić firmom dostęp do szeregu usług w przestrzeniach współpracy?

Te pozornie oczywiste pytania są jednak fundamentalne i muszą być stawiane łatwo, w czasie rzeczywistym i w sposób scentralizowany. Chodzi więc o to, aby umożliwić różnym operatorom lepsze zarządzanie swoimi przestrzeniami, dostęp do zunifikowanych narzędzi komunikacji, efektywne zarządzanie swoimi biurami i realizację projektów Flex'Office. To właśnie w tych warunkach możliwe będzie nadanie prawdziwego oblicza wspólnej pracy i sprostanie nowym oczekiwaniom rynku.

W świetle tych elementów jasne jest, że świat pracy zespołowej, który wciąż się zmienia, musi zintegrować nowe standardy, aby nadal się rozwijać. W ten sposób będzie on w stanie zaoferować firmom prawdziwy komfort pracy i pozwolić im na pracę w angażujących i stymulujących przestrzeniach.

Bez wątpienia, w związku z wieloma poczynionymi inwestycjami i przeniesieniem się na wyższy rynek operatorów obsługujących te miejsca, ta industrializacja wewnętrznych procesów zarządzania powinna szybko stać się kluczowym projektem w kontekście ich strategii rozwoju.